چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت‌‌الاسلام تراشیون

کارشناس مسائل خانواده با تاکید بر این که در زندگی، اصل بر مصلحت اندیشی است نه منفعت طلبی، گفت: در سال نود و یک از هر 5 ازدواج، یک طلاق اتفاق افتاده است!

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا تراشیون، شب گذشته در اجلاس نماز سازمان بهزیستی، در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران با اشاره به لزوم شناسایی عوامل عبادت گریزی در بین کودکان، گفت: یکی از مهمترین این عوامل، مشکلات خانوادگی است.

این کارشناس مسائل خانواده افزود: باید در ایجاد محیط آرام درون خانواده دقت کرد و اگر کودکان در این محیط آرامش نداشته باشند، بیرون از منزل به دنبال این آرامش خواهند رفت.

وی با اشاره به این که متأسفانه وضعیت خانواده مطلوب نیست، ادامه داد: در سال 91 در کشور 750000 ازواج ثبت شده و 156000 طلاق صورت گرفت، یعنی از هر 5 ازدواج یک طلاق صورت گرفته است؛ باید دانست که این طلاق ها به چه قیمتی تمام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون یادآور شد: آسیب های طلاق بیشتر از مرگ یکی از بستگان نزدیک است و متاسفانه طلاق عاطفی هم به ایجاد این نا آرامی کمک زیادی می کند.

این کارشناس حوزوی خاطرنشان کرد: براساس پژوهش‌های صورت گرفته درباره طلاق عاطفی آمده است، متأسفانه ما 50 درصد طلاق عاطفی داریم، دلیل طلاق عاطفی نیز به سبب عدم زندگی درست و همسرداری درست است.

وی اضافه کرد: متأسفانه مرد و زن برای هم ناشناخته شده اند و بدون بصیرت در زندگی پیش می روند و قطعا وقتی بی بصیرتی حاکم شد، گسست ها و معضلات نیز دو چندان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون یادآور شد: از دیدگاه اسلام، نگاه محبت آمیز زن و شوهر سبب نگاه محبت آمیز خدا به آن‌ها می‌شود؛ به همین خاطر باید به هوش باشیم که چگونه زندگی خدایی می شود؛ باید توجه داشته باشیم که در زندگی، اصل بر مصلحت اندیشی است نه منفعت طلبی.

این کارشناس حوزوی خاطرنشان کرد: امام علی(ع)، حضرت زهرا(ع) را بهترین یار خود در عبادت انتخاب کردند و این زندگی است که به خوشبختی ختم می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha